top of page

חדשות מהמחקר - טיפול בחוט השדרה העגון החבוי




בתסמונת חוט שדרה עגון (tethered chord syndrome), קצה חוט השדרה עגון או נתפס בתחתית עמוד השדרה וגורם לשילוב תסמינים של כאבי גב תחתון, כאבים ברגליים וכפות הרגליים, ליקוי בתפקוד שלפוחית השתן, חולשה של פלג גוף תחתון ואובדן תחושה ברגליים בזמן הליכה.


האבחון מתבצע בבדיקת MRI שמראה את העגינה של קצה חוט השדרה, והטיפול הוא ניתוח עם סיכויי הצלחה גבוהים. אבל, באהלרס-דנלוס מצב שכיח הוא שהדמיית MRI מראה תוצאה נורמאלית, ולכן נדיר שהטיפול הכירורגי יוצע למטופל.ת- שממשיכ.ה לסבול.


המחקר החדש בהובלת ד"ר פטרה קלינג' מאוניברסיטת בראון בארה"ב בדק את התסמינים, ההדמיות ותוצאות הניתוח של 78 מטופלות.י אהלרס-דנלוס מסוג גמישות יתר עם חוט שדרה עגון חבוי, כזה שלא אותר בבדיקת MRI, והשווה אותם למטופלות ללא אהלרס-דנלוס.


התוצאות הראו שבאהלרס-דנלוס קצה חוט השדרה לקוי בשל הפגם בקולגן, והפגם הוא שמונע את איתור העגינה ב-MRI הסטנדרטי. אך המחקר מצא שניתוח לשחרור העגינה גם במצב בו היא לא מאותרת בהדמיה- הביא לשיפור בתסמינים באופן זהה לשיפור אצל מטופלות.ים ללא אהלרס-דנלוס.


מדובר בתוצאות ראשוניות, וניתוחי חוט שדרה עגון באהלרס-דנלוס עדיין צריכים להתבצע תחת מחקר קליני, אבל משמח מאוד לראות את ההתקדמות בהבנת המנגנונים בתסמונת ובעיקר את האופק הלא רחוק לשיפור במענים הרפואיים.


לחצו כאן לקריאת המאמר

344 צפיות
bottom of page